دنیای اطلاعات

دریاچه چورت ساری

شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ب.ظ

شمال کشور دارای دریاچه های فراوانی است . در بخش چهاردانگه شهر ساری ، دریاچه چورت قرار دارد که یکی از زیبایی های ساری به شمار می رود. نمایش رنگ ها در فصولی همچون پاییز ، تصویری بی بدیل از طبیعت را نشان می دهد . این دریاچه که محلی ها آن را دریاچه میانشه می گویند ، در سال 1320 بر اثر زمین لرزه به وجود آده است . بر اثر رانش زمین ، مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بسته شده و دریاچه به وجود آمده است .

وسعت دریاچه چورت 2.5 هکتار است  . آب دریاچه که پایین می آید ، در مسیر آن درخت هایی می بینید که منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده اند . این دریاچه یکی از زیباترین مکان های مازندارن است .

اگر قصد دارید به دریاچه چورت بروید ، مسیر ساری کیاسر را بروید . بعد از حدود 25 کیل.متر تابلوی روستای چورت را خواهید دید که از آنجا باید مسیر فرعی را بروید .  15 کیلومتر که بروید ، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید . پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول 10 کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می شود. برای دسترسی می توانید از راهنمایان محلی هم کمک بگیرید.

در مسیر زفتن مسیر جنگلی را می روید که لذت پیاده روی میان درختان برایتان فراموش نشدنی خواهد بود . این مسیر دارای استراحتگاه و سرویس های بهداشتی است و همین از سختی پیاده روی هایتان کم خواهد کرد !


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی